Du är här:
Start

Nyheter

2014-03-26
Nya regler för föreningar hos Idrott & förening

VAD ÄR NYTT?

Från och med 2014 måste alla föreningar skicka in sina årsmöteshandlingar till Idrott & förening för att fortsätta att vara bidragsgodkända. Detta ska göras varje år, senast den 15 februari . Om man inte skickar in sina handlingar upphör föreningen att vara bidragsgodkänd hos Idrott & förening. Det betyder att föreningen får betala ett högre pris för att hyra anläggning och att föreningen inte kan få några bidrag från Idrott & förening.

VARFÖR?

De nya reglerna har kommit till för att säkerställa att kommunens stöd går till aktiva och demokratiskt fungerande föreningar.

HUR GÖR MAN?

Här på e-tjänsten kan ni fram till 15 februari lägga in följande fyra dokument från det senast genomförda årsmötet

  • årsmötesprotokoll
  • verksamhetsberättelse
  • ekonomisk berättelse
  • revisionsberättelse

Om ni inte hunnit ha ett möte innevarande år så gäller handlingarna från året innan om. Handlingarna som laddas upp behöver inte vara undertecknade, men undertecknade pappersoriginal skall kunna visas upp vid kontroll.

Du hittar funktionen på fliken Mina sidor . I vänstermenyn välj  Medlemmar/Föreningsredovisning > Redovisa för Idrott & förening > Ladda upp årsmöteshandlingar. Tills vidare går det bra att skicka in handlingarna per epost till kundservice@ioff.goteborg.se. Handlingarna kan också skickas per post till adressen längst ned.

De nya reglerna har beslutats av idrotts- och föreningsnämnden, och finns att läsa i sin helhet här:

http://goteborg.se/wps/portal?uri=gbglnk:gbg.page.614a17a3-f41c-4194-9c3b-584357ab4767

Läs svar på de vanligaste frågorna.

Vid ytterligare frågor kontakta Kundservice.

Aktuellt Prenumerera på nyheter i RSS format
  • Inga nyheter